شنگول العلما

ساخت وبلاگ
سه جلسه تفسیر آیه ۳۳ مائده که در مورد محاربه است در وبلاگ صوتها که اول وبلاگ ادرس گذاشتمابتدا گزیده تفسیر گذاشتم دیدم بهتر در صوت کامل است.باید حب فی الله'>الله باشه و بغض فی الله باشه.یعنی اگر کسی رو دوست داریم برای خدا دوست داریم و اگر کسی را دشمن می داریم برای خدا دشمن می داریم.برای خنکی دل و یا کینه و ..... کشتن و زدن و .... باطل است. اگر عبدود تف می اندازد به صورت امام علی ع. ایشان دور می زند بر می گردد می کشد تا برای خدا بکشد.می کشد از روی مهربانی که دیگران کشته نشوند که قاتل بیش از این گناه نکند و این می شود که قرآن می گوید در قصاص حیات است. اگر می بینیم حیات جامعه در قصاص است و ببخشیم ظلم کردیم اولویت با قصاص است. باید ببینیم حیات جامعه در چیست اگر هم بخشیدن اولویت دارد می بخشیم.وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاةٌ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَو برای شما در قصاص، حیات و زندگی است، ای صاحبان خِرد شاید شما تقوا پیشه کنید.سوره البقره آیه 179ضَربَةُ عَلِی یَومَ الخَندَقِ اَفضَلُ مِن عِبادَةِ الثّقلین»؛ ضربت علی ع در روز خندق از عبادت جنّ و انس افضل است. (2)و در نقل دیگرى است که فرمود: «ضربة على یوم الخندق أفضل من أعمال امتى الى یوم القیامة». (3)2. مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج20، ص 216؛ حاکم نیشابوری، محمد بن عبدالله، مستدرک حاکم، ج 3، ص 32.3. ینابیع الموده ج1 ص412عدالت یعنی در حالت تعادل نه مهربانی بی جا و نه بغض بی جا.توضیحات داده شده اشاره به مورد خاصی نیست در همه موارد است.دوستی ها مانع اجرای عدالت نشه حتی به ضرر خود و اقواممون:یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاءَ لِلَّهِ وَلَوْ عَلَىٰ أَنفُسِکُمْ أَوِ الْوَالِدَیْنِ وَالْأ شنگول العلما...
ما را در سایت شنگول العلما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : delkadeha بازدید : 129 تاريخ : سه شنبه 6 دی 1401 ساعت: 0:15

اما ایه کنز:یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ کَثِیرًا مِّنَ الْأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَیَأْکُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَیَصُدُّونَ عَن سَبِیلِ اللَّهِ وَالَّذِینَ یَکْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا یُنفِقُونَهَا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِیمٍای کسانی که ایمان آورده اید بسیاری از دانشمندان (اهل کتاب) و راهبان، اموال مردم را بباطل میخورند، و (آنان را) از راه خدا بازمیدارند و کسانی که طلا و نقره را گنجینه (و ذخیره و پنهان) میسازند، و در راه خدا انفاق نمیکنند، به مجازات دردناکی بشارت دهسوره التوبه آیه 34کمی تفسیر نور ذیل آیه کنز ببینیم:خلیفه ی سوّم میخواست حرف و را از و الّذین حذف کند، تا آیه وصفِ احبار ورهبان زراندوز باشد، نه مسلمانان، که عدّه ای شدیداً اعتراض کردند. 54زکات در روایاتاز امام صادق علیه السلام پرسیدند: در چه مقدار مال، زکات واجب میشود؟ حضرت فرمود: زکات ظاهر یا باطن؟ گفتند: هر دو. حضرت ابتدا نصابی را برای زکات ظاهر بیان نموده و آنگاه در بیان زکات باطن فرمودند: فلا تستأثر علی اخیک بما هو احوج الیه منک 55 آنچه را برادر دینی ات به آن نیازمندتر از توست، او را انتخاب و ترجیح دهیدر روایتی دیگر، آن حضرت میفرماید: انّما اعطاکم اللَّه هذه الفضول من الأموال لتوجّهوها حیث وجّهها اللَّه تعالی و لم تُعطِّلوها لتکنِزوها 56 خداوند این مالهای اضافی را به شما عطا کرد تا در مسیر رضای او خرج کنید، نه آنکه احتکار و گنج کنید.طبق روایات، امام زمان علیه السلام چون ظهور کند، گنجها را حرام میکند و همه را به مصرف مبارزات خود میرساند.پیامبر صلی الله علیه وآله فرمود: اِنّ اللَّه فرض علی اغنیاء المسلمین فی اموالهم القدرَ الّذی یَسَعُ فقرائهم.. اَلا شنگول العلما...
ما را در سایت شنگول العلما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : delkadeha بازدید : 109 تاريخ : سه شنبه 6 دی 1401 ساعت: 0:15